Gå till huvudinnehållet
Bli med i CMT

Bli med i CMT

Den svenska kontingentledningen, Contingent Management Team (CMT) behöver fler personer.

Vad är Contingent Management Team (CMT)

Den svenska kontingentledningen, Contingent Management Team (CMT), består av:

  • Head of Contingent (HoC)
  • Contingent Executive Team (CET)
  • Funktionsansvariga
  • Contingent Management Team Planning (CMT Planning)
  • Contingent Management Team Operation (CMT Operation)

Tillsammans utgör CMT cirka femtio personer

Vilka roller finns i CMT?

Head of Contingent (HoC) består utav tre personer. Contingent Executive Team (CET) är sju personer och består utav HoC och fyra funktionsansvarige.  

Det är fyra funktionsområden och varje område leds utav två funktionsansvarige varav en också är med i CET. De fyra områden har medlemmar som är med i Contingent Management Team Planning (CMT Planning) och Contingent Management Team Operation (CMT Operation).  

Vilka ansvarar för vad?

Admin

  • Ekonomi – budget, uppföljning, rutiner med mera.
  • Resor, boende och försäkringar.
  • Ansökningssystem, villkor, fakturering och deltagaradmin.
  • ”Kundsupport” – inkommande mail och telefon
  • Praktiskt stöd för CMT-möten.
  • HQ, ledningsstöd och resursteam.
  • Swedish Food House.

Kommunikation

  • Grafisk profil och kommunikationsplan. 
  • Marknadsföra arrangemanget mot alla målgrupper. 
  • Kanaler och rutiner för extern och intern kommunikation. 
  • Sammanställa och tillgängliggöra relevant information för alla målgrupper inför, under och efter jamboreen.  
  • Ta fram ett profilpaket för kontingenten. 
  • Skapa intresse för kommande jamboreer och stärka Scouternas varumärke genom att sprida jamboreeupplevelsen till fler. 
  • Utvärdering av jamboreeupplevelsen. 

Program

  • Utbildning och förberedelseupplägg för ledare,
    deltagare och IST i samarbete med Support och Scouternas folkhögskola. 
  • Program på rundresa för IST och avdelningarna.  
  • Program på kontingentsamlingar för IST och avdelningarna.   
  • Eventuella svenska bidrag till lägrets program. 
  • Svensk utställning och aktiviteter i HQ. 
  • Aktiviteter i Swedish Food House. 

Support

  • Bedömning, uttagning och sammansättning av ledarteam, deltagare och IST. 
  • Utbildning och förberedelser för ledare,
    deltagare och IST i samarbete med Program och Folkhögskolan. 
  • Stöd till avdelningar och IST i hälsofrågor. 
  • Listening Ears samt beredning av personärenden. 
  • Kontinuerlig statusuppföljning och allmänt stöd till ledarteam och IST-avdelningar. 
  • Samverkan med värdlandet kring ISTs roller och ledning.