Scouterna och Icebug samarbetar för en hållbar framtid
Under sommaren inleder Scouterna och Icebug Sverige ett samarbete som syftar till att bidra med positiva effekter både för individ, samhälle och miljö. Scouterna och Icebug har en kampanj där scouter och andra kan köpa skor via Icebugs hemsida. Ifall de använder koden SCOUTERNA20 går 20 procent av kampanjomsättningen tillbaka till scoutkårerna genom insamlingskampanjen Rädda Sveriges scoutkårer.
Foto: Emil Annetorp
Under sommaren inleder Scouterna och Icebug Sverige ett samarbete som syftar till att bidra med positiva effekter både för individ, samhälle och miljö.
Med anledning av coronaviruset har världen vänts upp och ner. Mycket har förändrats. En positiv sak är att allt fler människor har hittat ut i naturen – bland annat har antalet besökare dubblerats i Tyresta nationalpark utanför Stockholm. För Scouterna är det glädjande att fler tar del och uppskattar friluftsliv – det har vi gjort i över hundra år. Det är också extra bra att samarbeta med Icebug som verkar för att få ut fler människor i naturen samtidigt som de arbetar för att minimera negativ miljöpåverkan. Just nu har Scouterna och Icebug en kampanj där scouter och andra kan köpa skor via Icebugs hemsida. Ifall de använder koden SCOUTERNA20 så går 20 procent av kampanjomsättningen tillbaka till scoutkårerna genom insamlingskampanjen Rädda Sveriges scoutkårer.
– Att vi får möjligheten att samarbeta med världens första klimatpositiva tillverkare av outdoorskor som Icebug är helt i linje med vår passion för att göra världen lite bättre för barn och unga. Att ingå ett sponsorsamarbete med Scouterna är en ömsesidig relation och det är viktigt att vi delar värderingar med företaget och att vi båda strävar efter en hållbar framtid för barn och unga. Vi är också extra glada över att Icebug investerar i Scouterna och därigenom visar sitt samhällsengagemang, säger Johan Lindström sponsringsansvarig på Scouterna.
– Icebug och Scouterna har mycket gemensamt. Inte bara älskar vi skogen och ser den som vårt vardagsrum, vi är samtidigt extremt måna om den och arbetar aktivt för en hållbar livsstil. Med Scouterna som partner hoppas vi kunna få ännu fler människor att upptäcka naturen och vistas i den, säger Marie Thomasson, PR-ansvarig,Icebug.,
Om Icebug
Icebug har tillverkat löpar-, vandrings- och vardagsskor med grepp sedan 2001, och har länge fokuserat på att göra produkter med minimalt klimatavtryck. 2019 hade Icebug reducerat de egna utsläppen så pass mycket att man som första skoföretag i världen kunde bli klimatpositiva, vilket innebär att man kompenserar för mer CO2 än man släpper ut.
Mer information
Kontakta Johan Lindström sponsringsansvarig på Scouterna
Telefon: 072-077 49 65
Länk till kampanjsidan: icebug.se/scouterna
Kampanjkod: SCOUTERNA20
Liknande pressmeddelanden
Rekordstor ökning i Scouterna – är nu över 80 000 medlemmar
Scouterna växer för nionde året i rad och har nu över 80 500 medlemmar i över 1000 kårer. Under 2022 ökade medlemsantalet med hela 4047 scouter –...
Friluftsliv ska bryta utanförskap i nytt projekt
Tusentals barn och unga från utsatta områden ska få uppleva friluftslivets positiva effekter. Scouterna, Friluftsfrämjandet och Mentor Sverige ska...
“Världskompisar för världsfred” – Idag firar scouter över hela världen World Thinking Day
Den 22 februari varje år firar scouter över hela världen World Thinking Day – en dag att uppmärksamma internationell vänskap. ”Vänskap skapar fred i...